what are words if its only for good times ...

torsdag. bra dag på jobbet. tröttsamt med gräs(pollen?)allergi som plötsligt ploppat upp från ingenstans bara. Passar lagom bra då man klipper gräs mestadels av dagarna! Idag har i alla fall jag tänkt på en sak ganska så mycket, filosof som jag är. Det är någonting som är bra positivt med att jobba ute i trädgårdar, man behöver inte riktigt tänka på vad man gör (joo, till viss del men det är ju inte så att man behöver hålla koll på siffror osv)  så då har an verkligen tid till att fundera över saker, eller fantisera om att resa jorden runt... I alla fall så tänkte jag idag på vad livet hade varit ohärligt utan vänner. en dos vänskap om dagen och livet känns genast lättare. det är inte ofta man påpekar hur mycket en person faktiskt betyder för en, man borde göra det oftare. Jag som varit borta ett tag har ganska så lätt för att se vilka som faktiskt är mina "riktiga" vänner och vilka som stannar vid "bara" vänner. Till viss del så är det lite sorgligt, för man inser att man faktiskt har "bara vänner" som man trodde var "riktiga vänner". Men det bevisar också hur starkt band man har till dina "riktiga vänner". Jag skulle göra allt för dem, såvida de inte ber mig att bosätta mig i sverige för resten av mitt liv för det funkar inte så känner jag. Men ni förstår själva mottot? hoppar du så hoppar jag, gillar du inte din mat så byter vi, ringer du mitt i natten och behöver goda råd så får du det, behöver du något så ordnar jag helt enkelt det. Det är nog vad måna känner för sina bästa vänner i alla fall, en sak som är säker är att man ska vara försiktig med de riktiga vännerna man har, se dem som prydnasporslin typ, tappar man dem så går de sönder, och försöker man limma ihop dem så blir det liksom aldrig riktigt bra igen. right?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0