Glad good Friday

Långfredagen idag, good friday som vi säger här. Har spenderat dagen på jobbet, känns helt okej att jobba 8 timmar och få betalt för 20... Hehe. Dock mycket vimsiga turister som knappt vet att de befinner sig i Sydney osv. Många att hålla koll på med andra ord, se till så de kommer av vid rätt station och inte vimsar vilse. Bra dag annars!

Man möter så mycket udda människor i det här jobbet alltså.. Igår fick jag släng kyssar av en mycket egendomlig man, jag såg mitt livs första albino asiat (no offense, det var bara en intressant syn), jag såg en kille i 20 årsåldern som grävde sig helt hysteriskt i näsan för att sedan äta vad han hittade till lunch, jag blir frågad om mitt namn minst en gång om dagen och får berätta min livshistoria ett par gånger i veckan, idag blev jag spontant utbjuden på dejt på ett sätt som absolut inte uppskattades alls av mig... Alltså listan är lång!! Men jag gillar mitt jobb ändå.. Trots att det värsta jag vet är att få varma, svettiga mynt från en passagerare. Jag vet inte varför, men pengar är redan smutsiga och äckliga från början och känna att de är helt uppvärmda av någon annans handsvett gör det hela mycket värre.

Nu ska jag dricka en öl och titta på "body of lies"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0