monday!

Idag så har jag fått konfirmerat att jag inte är en värdelös människa.ungefär. Eller ja, i allafall om att jag inte är ensam om att inte få ett jobb så fort jag knäpper med fingrarna. och konfirmationen på det är att Rhys idag börjat på nytt jobb, och jag fick höra att hans chefs mobil telefon har ringt non stop sedan annonsen han lagt ut om ledig plats... fine tänker ni, det är väl normalt. Men då ska jag också tillägga att hälften av telefonsamtalen kommer frånbackpackers, som jag, från tjejer, som jag... och då har ni inte fått reda på vart killen jobbar än..  en verktygs affär. en riktig killaffär med andra ord. jag säger inte att kvinnor inte kan. men kom igen. tjejer i min ålder i en verktygsaffär där det handlar om att sälja upp sågar och borrmaskiner ochbehandla de små skruvmaskinerna som små raringar. aeh. jag har lite konkurrans så att säga och mitt i den sämsta perioden på året. men hörrni, förhoppningsvis har jag en intervju i slutet av veckan. yeeey, jag vågar inte ropa hej än men det kan resultera i något bra!

det var det om det.

annars hade vi en fantastisk helg. vi spenderade fredagen med kortspeloch öl hos goda vänner med goda vänner och i lördags tittade vi på fotboll och dansade tills solen gick upp. nu blir det väldigt lugnt framöver. jag har faktiskt flygbiljetter att spara pengar till .. hehe.

jag håller på att tuppa av av trötthet. var uppe sjukligt tidigt för att vara i tid till alla cafeer som finns precis över allt.

ska lägga upp lite bilder från julafton ja!

ciao


en väldigt annorlunda julafton med lunch påen väldigt fin resturang precis vid havet.

Rhys,jag, Rhys mamma och mormor.

Julgran i Darling Harbour

våran julgran.. de brukar dock inte ha julgran men valde att acceptera "mina" traditioner lite grann. nästa år (om jag firar här vill säga) blir det aboslut inte färgade julgransljus som Rhys tyckte var så fint.... och så ska jag köpa doftpåsar som luktar barr eller något. men ah, lite julkänsla gav det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0