på bussen

Jag sitter på bussen och kom att tänka på hur fantastiska bussarna är här i sydney.. Varför? Jo för att det är ALLTID svalt och skönt, har inte suttit på en enda buss där den inte funkar och man tappar halva sin kroppsvikt för att man svettas så hysteriskt. Ett annat plus är att de har två biljettmaskiner så det går fort att fylla bussen om det är peak hour och cirka 50 människor ska på vid varje bussstop. Helt fantastisk och jag blir så förundrad över att ingen knuffas utan alla tar hänsyn till varandra. Enda minuset är att man kan aldrig riktigt veta NÄR bussen kommer. Vilket man enbart kan skylla på trafiken i den här staden. Hemma blir man irriterad om man hamnar i rusningstrafiken och resan tar 10 minuter längre. Här tar en resa vanligtvis en timme mer än beräknat om man har otur. Det tog en vecka att vänja sig vid så jag klagar inte. Trevligt för er att få lite insyn i busslivet i Syndey va. Nu håller jag på att spy, måste titta på vägen. Busschaffören är helt crazy, det är oftast ett bra tecken för då kommer man fram snabbt och enkelt. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0