torsdag

o chises. Det ar mycket nu. inget nytt pa jobbfronten mer an att jag blivit grundlurad. sant kan ju vara en upplevelse ocksa. kanske. telefonintervjun som gick helt at skogen.. gick inte helt at skogen. jag blev uppringd samma kvall och ombads att ringa nasta morgon for att satta tid och plats for intervju. jag hoppar upp pa morgonen och ringer. jo fantastiskt vi ses i eftermiddag "min assistent ringer dig snart" det tog 4 timmar inna jag ringde upp och ville veta vad som forsigick om jag missat nagot. inget svar och det har vart tyst sedan dess. snacka om att psyka folk, mitt sjalvfortroende har aldrig kants samre. tack for det, bitch! (jo man far saga sa pa engelska om nagon faktiskt ar det)
gardagen spenderades pa stan dar det i stort sett var omojligt att ta sig fram pa grund av tva stora lyxkryssare i hamnen (mamma, pappa, lena, lasse, larsa, pia, rosen, lennart!!! jag ar inte lite avis pa att ni kommer sitta pa en sandar bat om ett par veckor shiiiiet de ar sa stora sa ... sa man fattar inte ens hur stora de ar)
vart var jag nu, jo mycket folk! nej overallt och om jag inte fick nej fick jag emailadresser sa jag har mailat som en galning. det blev en valdigt lang promenad genom Paddington till Bondi Junction om det nu sager er nagot. nej tankte val det. tog val strax over en timma, inget napp i de butiker jag faktiskt gick in i. Junction gav jag en arlig chans men det gick sadar ocksa. en del tog mitt CV andra inte. och idag ar jag tillbaka pa att soka pa internet och vet ungefar inte vad jag ska ta mig till. men det loser val sig det med.
Rhys fick jobb idag och jag kan inte ens beskriva hur glad jag ar for hans skull! samtidigt som jag kanner mig lite elak eftersom jag inte kan ga runt och vara glad nar jag egentligen ar helt sonderstressad inombords och helst vill hem och krama mamma. ni fattar kanslan? bra! han borjar pa mandag, och blir forsaljare av verktyg. det ar val rena rama drommen for en kille som honom. riktigt bra forutsattningar och bra betalt. mm, jag blir sa stolt =)
ja ska fortsatta mitt hysteriska jobbsokande alldeles strax. jag langtar efter mina glasogon. jag har aldrig fattat vad de gor, men efter dagar av sokandes frmafor datorn blandat med tvtittande osv har gjort sa jag har vark bakom ogongloben 24/7. aah det loser sig det med.
sitter och lyssnar pa " all I want for christmas is you" med michael buble av nagon konstig anledning. jag har nog inte insett att julen ar over, eller att den ens intraffade.
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0